Nacházíte se zde: Galaktis » Články » ZSV (občanská nauka) » Reklama

Reklama

Senioři:

Přemýšleli jste někdy o tom, že dnešní reklama se věnuje především mladým lidem od 15 do 40 let? Mnoho výrobců reklamy si neuvědomuje na kterou věkovou skupinu se zaměřit. Proto ve Francii proběhl výzkum, kde zjistili že stárnoucí populace je pro značky spíše dobrou zprávou, pokud budou této věkové kategorii věnovat dostatečnou pozornost. V letech 2005-2020 ve Francii počet lidí věkové kategorie více jak 50-ti letých vzroste o 75% a to i v jiných evropských zemích, například Itálie nebo Německo. Podle výzkumů lze rozdělit seniory na 4 věkové skupiny: 50-60 let, 60-75 let- jsou osvobozeni od pracpovních problémů, starostí s dětmi atd., 75-85 let- věnují velkou pozornost svému zdraví, stravování atd, starší 85 let- byli do současnosti reklamou zcela ignorováni. Život seniorů neznamená trávit život u televize, mají chuť užívat si života, a domnívají se, že si to za ty léta starostí zaslouží. Oproti minulosti se jejich důchody zvýšily, jsou zdravější a hlavně mají dost času. Čas jim umožňuje realizovat vše, co si dříve nemohli dovolit kvůli povinnostem. To se dotýká hlavně spotřeby zboží, cestování, nakupování automobilů (50% vlastníků nových aut jsou senioři), kosmetika, přípravky na zlepšení kondice a zdraví, služby, vybavení domácnosti. Dle výzkumů 3/4 seniorů hledají kvalitní výrobky a důvěřují velkým značkám. Paradoxně je však v současnosti věnováno 95% reklamy mladým lidem a reklama pro seniory je omezena maximálně na Tena lady, které pomáhají při úniku moči a Blenda dent na lepení umělých zubů..

Teenageři: neboli "i" generace- tak je nazývají vědci- "i" jako internet a "i" jako já. Podle výzkumů se tato věková skupina řídí vzory méně než předchozí generace (například rokenrol, rap, styl oblečení, které určují hranici mezi dospívajícími a dospělými), ale více svými zkušenostmi, experimentováním a novými technologiemi. Svět se jim jeví jako nestabilní, málo jistý a nejasný. Teenageři hledají záchytné body, o které by se mohli opřít v nestabilním světě plném katastrof. Například média, které nabízejí možnost vyjádřit se a říci svůj názor (časopisy, internetová fóra). Charakteristickým je také propojení reálného a virtuálního světa. Také trávíte několik hodin denně na internetu? Dospívající mají své vlastní internetové stránky, internetové deníky, každý druhý získává přátele po internetu, domácí úkoly řeší kopírováním z internetových stránek. Z hlediska značky je pro ně velmi důležitá konkrétní informace o výrobku, jeho vlastnostech, fungování, dokonalosti, výkonnosti.

Možná jste se dozvěděli něco víc o problému dnešní reklamy. Také, že jediná možnost jak upoutat mladé teenagery je prostřednictvím internetu či nových technologií. A také to, že pokud si lidé pracující v reklamě uvědomí nárůst starších obyvatel, bude potřeba věnovat jim také více reklamní pozornosti.

Informace o článku

Tagy: (Přidat tag)
Autor: Anna Melecká | Napsáno: 25. 3. 2009, 9:34
Zavřít