Nacházíte se zde: Galaktis » Články » Doporučujeme » Reklama trochu jinak

Reklama trochu jinak

Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu řekl pan Ford a svět si to vzal k srdci. A tak téměř každá firma, která jen trochu odroste z dětských plenek investuje do reklamy. A hodně. Až sem je to v pořádku. Jenže řada firem se chová jako by reklama stála mimo klasické tržní prostředí a neplatil v ní zákon o návratnosti investic. Ano, pokud jste manažer některé z TOP 100 firem českého byznysu, bude Vaše rozhodnutí investovat několik desítek milionů do reklamy na podporu značky pravděpodobně správné.

U většiny firem však opravdu nemá smysl „vylévat“ peníze například do špatně zacílené bannerové kampaně s proklikem 0.02% a průměrnou dobou návštěvy cílového webu nepřevyšující desítky sekund a celkovou cenou několikrát převyšující hodnotu zakoupených výrobků nebo služeb. Vypadá to nesmyslně, čísla však nejsou nereálná a mnoho firem do podobných kampaní opravdu investuje, často jen proto že jim to nabídla reklamní agentura. Prostě v reklamně jako by se nenosilo chovat se tržně a počítat návratnost investice. Pokud bychom to však udělali tak pravděpodobně dospějeme k překvapivému zjištění – některé formy reklamy jsou mnohem cenově efektivnější než jiné a zdaleka nejlepší poměry cena/výkon dává investice do stávajících zákazníků. Jinými slovy, pokud investujete tisíc korun do toho abyste si udrželi zákazníky, které již máte, vyděláte v konečném výsledku mnohem více než pokud investujete do reklamy určené k získání nových zákazníků.

Snad nejosvědčenější metodou k udržení zákazníků ale i obchodních partnerů jsou reklamní předměty a dárky . O co se jedná? V podstatě o rozsáhlý sortiment produktů, od zcela obyčejných předmětů denní potřeby jako jsou třeba přívěsky na klíče, až k luxusnímu značkovému zboží reprezentovanému pery Parker. Co je ale hlavního – tyto předměty se obvykle kupují v sériích a každou sérii si můžete nechat potisknou vlastním logem a kontaktními údaji. Vlastně je to takový trojský kůň moderního věku. Darujete reklamní předmět který nejen zákazníka potěší, ale pokud je dárek dobře vybraný, přinese si zákazník sám a dobrovolně Vaši reklamu k sobě domů nebo do své kanceláře, kde ji mohou zahlédnout jeho partneři a kolegové. Velmi důležitý faktor je správný výběr dárku. Pokud darujete klíčovému zákazníku sadu hezkých psacích per možná bude mít radost, ale možná ji také uloží do zásuvky k deseti ostatním které již dostal. Pokud je ale třeba mezi Vašimi zákazníky významná část podnikatelů udržujících svoji kondici sportem, proč nevěnovat třeba cyklistickou tašku nebo alespoň sadu na nouzové opravy kola? Právě extrémně široký výběr reklamních předmětů a možností potisku Vám umožní najít ten optimální dárek prakticky pro jakoukoliv cílovou skupinu.

Informace o článku

Tagy: (Přidat tag)
Napsáno: 25. 2. 2011, 18:55
Zavřít